onsdag den 22. august 2012

Whistler paa godt og ondt

Lige da jeg kom til omraadet var jeg noget skuffet over hvad jeg saa. I morges gik jeg en tur langs en flod. Det var et fint sceneri. Om eftermiddagen ville jeg gaa en rundtur paa ca. 10 km, der bl.a. indebar en rundtur mellem to byer og nogle soeer. Det er tydeligt at Canada har brug for en lovgivning om bevarelse af naturressourcer. Soeerne var oprindelig uden bebyggelse langs bredden. Nu er der naesten ikke plads til mere. Naar det ikek laengere er spaendende at vandre i omraadet vil lokalsamfundet for alvor miste interesse hos turister.
Naa der roeg da nogle kilo paa turen. Omraadet er i sig selv rigtig flot. Det mister dog i vaerdi fordi der bygges uden hensyntagen til naturen. Man kan daarlig gaa op i bjernene uden at skulle betale ca, kr 250,- for en tur i gondolen. Om vinteren er det gratis at bruge den. Selv paa hostellet koster en morgenmad bestaaende af kaffe, yoghurt og 2 ristede broed ca. kr 80,-.
Naa! Men i morgen har jeg besluttet at tage op med gondolen og blive deroppe til den sidste gaar ned igen. De bliver ret spaendende da jeg plejer at gaa forkert i sporene, ikke mindst fordi der ikke er konsistens i mellem kort og vejvisere.


Her er en flere hundrede aar gammel ceder.







Mulighed for white water rafting
 Jeg bor sammen med 3 unge mennesker. Det gaar fint, jeg gik tidligt i seng i gaar, men lod lyset skinne, saa de kunne se hvad de gjorde naar de skulle i seng. Jeg hoerte intet. Til gengaeld stod jeg op kl 7.15 forhaabentlig uden at vaegge dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar