fredag den 17. august 2012

Banff har meget at byde paa

I dag gik jeg en let tidlig morgentur langs Bow river. Bagefter vandrede jeg en rundstraekning langs Slay River, en fin tur men med mange myg. Jeg blev dog ikke stukket selvom jeg slog mange i hjael naar de satte sig paa. Her er meget koldt om natten, men om dagen er derikke en sky paa himlen og temperaturen kommer op paa ca. 25.

I eftermiddags koerte jeg til Johnston Canyon. Det var en oplevelse af de store. Man skal gaa 2.5 km langs floden som ligger i en dyb canyon.
Senere koerte jeg op til Upper Hot Spring. Her kan man bade i 41 grader varmt vand og det gjorde jeg. De tvar dejligt paa baggrund af de mange vandre ture der kraevede en del muskelkraft. Oemme muskler har godt af varmt vand.
Da det er sidste dag i Banff maate jeg efter badet op i en gondol og op i bjergene. Paa toppen var det muligt at gaa dels til en naerliggende bjergtop dels gaa ned i dalen igen. Det var over 8 km at gaa. Saa det gjorde jeg ikke.

I morgen gaar turen til Lake Louise. Det er kun ca 70 km, men med mange muligheder for udflugter undervejs.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar